preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gorjani

 > Naslovnica

Aktivne metode za unapređenje motivacije i kvalitete u učenju i poučavanju

Autor: Damir Jukić, 26. 2. 2013.

U listopadu 2012. godine knjižničarka Marija Orkić sudjelovala je na tečaju na temu „Aktivne metode za unapređenje motivacije i kvalitete u učenju i poučavanju“, u okviru programa Comenius u Portugalu.

No, krenut ćemo od početka i malo objasniti što je to Comenius obrazovanje i kako iskoristiti Eu programe cjeloživotnoga učenja. Program za cjeloživotno učenje (Lifelong Learning Programme) program je Europske zajednice usmjeren na sve razine obrazovanja i stručnog usavršavanja.

Sastoji se od četiri sektorska potprograma: Comenius (predškolski odgoj i školsko obrazovanje) Erasmus (visokoškolsko obrazovanje), Leonardo da Vinci (strukovno obrazovanje i osposobljavanje) i Grundtvig (obrazovanje odraslih), te dva komplementarna programa: Transverzalni program (suradnja i inovacije u području cjeloživotnog učenja unutar Europske unije, učenje stranih jezika, razvoj inovativnih informatičkih i komunikacijskih tehnologija, širenje i korištenje rezultata programa) i Jean Monnet (potpora institucijama koje se bave europskim integracijama).

Agencija za mobilnost i programe EU Vladina je Agencija osnovana s ciljem provođenja Programa za cjeloživotno učenje u Hrvatskoj. Hrvatski učenici, studenti te nastavno i nenastavno osoblje zaposleno na raznim obrazovnim ustanovama i organizacijama moći će odlaziti na partnerske inozemne ustanove u svrhu studiranja, učenja, obavljanja stručne prakse, održavanja nastave ili stručnog usavršavanja.

To predstavlja veliki pomak za hrvatski obrazovni sustav - obrazovne ustanove pridobit će na svom međunarodnom karakteru, povećat će se mobilnost sudionika obrazovnog procesa kao i njihova konkurentnost i mogućnost zaposljenja na tržištu rada, doći će do bolje razmjene iskustava, znanja i nastavnih metoda. Sve to doprinosi stvaranju Hrvatske kao društva znanja.  

Cilj ovakvog načina obrazovanja je upravo individualna mobilnost i razmjena iskustava, ali i spoznavanje novih i drugačijih metoda učenja i poučavanja. Upravo me to ponukalo da i sama prisustvujem ovakvom načinu stručnog usavršavanja. Tema tečaja zaintrigirala me i ne bih nikad pretpostavila da će ovakva vrsta stručnog usavršavanja biti toliko intezivna, zanimljiva, puna avantura i smijeha! Od prvog dana našeg dolaska, tečaj je bio sve samo ne sjedenje i puko slušanje predavača. Aktivne metode su doslovno bile aktivne u svakom smislu te riječi- od trčanja po prostoriji, crtanja, ležanja po podu, grljenja s tada nepoznatim ljudima, pjevanja i još mnogo drugih zabavnih stvari. Sudionici tečaja (nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji…) bili su učenici koji su morali od samog početka postati tim i surađivati kako bi došli do određenog cilja! Profesorica i voditeljica tečaja Ulla Sallomaki na suptilan i razigran način pokazala je kako nije potrebno puno toga za aktivirati nas, a samim time i aktiviranje učenika! Nisu potrebni novci i velika sredstva, potrebno je malo volje i vremena kako bi se probudila uspavana atmosfera u učionici. Cilj je također i timsko surađivanje, surađivanje kroz igru, npr. učenik vodi drugog „slijepog“ učenika (povez preko očiju) kroz razne prepreke koje su postavljene u učionici, učenici ostvaruju tiho partnerstvo i osjećaj zajedništva koji ih oslobađa od svakodnevnog zatvaranje u sebe , ali i pokazuju osjećaj pripadnosti razredu.

 

 

 

 

 

 

 

Tijekom programa i potpuno ispunjenih dana primjenjivane su razne metode učenja – od grupnih vježbi, suradničkog učenja, pedagoške drame, umjetničkih radionica, plesnih radionica, igara spretnosti do nizova kreativnih i problemskih zadataka. Gotovo svi zadaci rješavali su se timski, a tako smo bili i podijeljeni od prvog dana , u tri grupe koje su morale na kraju tečaja pokazati cirkusnu točku pred svima.Dani su nam bili ispunjeni radošću, smijehom, ali ponosom savladanih zadataka koji su itekako primjenjivi u učionici. Imali smo priliku i posjetiti srednju školu u gradu Setubalu. Escola Secundaria D. Joao II. koja školuje učenike od 5. do 12. razreda u 47 razreda. Na satovima matematike, biologije, geografije, filozofije i francuskog jezika nisu primjenjivane aktivne metode, ali smo primijetili značajno verbalno učešće učenika u nastavi i stalnu interakciju u nastavnom procesu.

 

 

 Tijekom tečaja, na predavanjima, imali smo prilike prezentirati školu u kojoj radimo, ali i porazgovarati o sustavu obrazovanja u pojedinoj zemlji. Tako nam se učinila najpoželjnija zemlja za školovanje Švedska, jer tamošnji učenici mjesečno od države dobiju 100 Eura džeparca, na svakom satu mogu koristiti laptop ili iPad koji je u vlasništvu škole , ali isto tako ne moraju zapisivati ništa jer im sva literatura ili prethodni sat bude dostupan na mrežnim stranicama škole!

 

 

 

Iako smo bili iz različitih zemalja( Grčka, Poljska, Rumunjska, Belgija, Turska, Litva, Francuska, Švedska) i nikome od nas engleski jezik nije materinji, sporazumijevali smo se više nego odlično,  na kraju tečaja postali smo prijatelji i rastanak nam je bio pomalo i tužan. Ovakav način stručnog usavršavanja preporučila bih svakome, dostupan je svima, besplatan je i jedino što iziskuje je malo vašeg truda i vremena , no u odnosu na dobitak, iskustvo je zaista neprocjenjivo!

Marija Orkić

 

 




Tražilica
Info

Oglasna ploča
idemo u srednju ....

e-Dnevnik

VAŽNO - za učitelje!!!

www.ettaedu.eu

Priloženi dokumenti:
Ettaedu.pdf

Sudjeluj i ti!

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 1. 2010.

Ukupno: 273956
Ovaj mjesec: 1489
Ovaj tjedan: 227
Danas: 2
CMS za škole logo
Osnovna škola Gorjani / Bolokan 20, HR-31422 Gorjani / os-gorjani.skole.hr / osgorjani@os-gorjani.skole.hr
preskoči na navigaciju