2016-02-16 14:29:49

Predmeti koje trebamo imati u školi

Osim fizike, matematike, geografije, stranih jezika, u školi bi nas trebali podučavati o tome kako živjeti, točnije preživjeti. Ne tvrdimo da postojeći predmeti nemaju svrhu, ali vrlo često iz srednje izađemo na neki način glupi za život. Neki učenici kasnije na fakultet odlaze strahujući kako će oni 'to'. Upravo zbog toga potrebne su nam lekcije koje se ne nalaze u školskim udžbenicima.

[*]       OSOBNE FINANCIJE

Premda se ovo čini suludim i pitamo se zašto bi se neki srednjoškolac uopće htio baviti osobnim financijama, odgovor je tu: zato što je važno znati kako dobro raspolagati vlastitim budžetom, da ne bi došlo do tzv. crnih dana. U školi trebamo shvatiti na koji način funkcionira porez, što su krediti i kako ih dobiti, kolika je prosječna plaća (današnji minimalac) za određeni posao i slično.

[*]       PSIHIČKO ZDRAVLJE

Iako u školama postoji predmet psihologija, ovdje se ne govori o tome. Znamo što su tjeskoba i depresija, ali mnoge druge stvari kada se radi o psihičkom zdravlju ne znamo. Kada bi o ovome učili, možda mnogi ne bi 'upali' u svakojake depresije jer bi znali kako emocije, tijelo i um zajedno funkcioniraju. No, najvažnije od svega- potrebno je osvijestiti učenike da nije sramota tražiti stručnu pomoć kada se radi o psihičkom zdravlju. Isto je tako bitno znati koje sve psihičke bolesti postoje te kako postupati s oboljelim ljudima.

[*]       KRITIČKO MIŠLJENJE

U današnjem svijetu svi imaju mišljenje o svemu i svi si daju za pravo pričati o svemu kao da o tome zaista nešto znaju. Upravo zato treba razviti kritičko mišljenje i raditi na njemu. Kritičko mišljenje određuje slobodu govora i pobune kada nam nešto ne odgovara. Korištenje mozga i razmišljanje su dobre stvari ako stvarno razumijemo što razmišljamo, ali kritičko mišljenje je još bolja jer nas to može osloboditi od treme od javnog nastupa, ali i od treme od upoznavanja i razgovora s novim i nepoznatim ljudima.

[*]       SAMOSVJESNOST I EMOCIONALNO PROSUĐIVANJE

 Ono što trebamo znati je da nitko nije potpuno svjestan samoga sebe. To je vrlo teško, ali pomoć da se osvijesti vlastito ponašanje i da budemo svjesni svojih mogućnosti i želja nije na odmet. Ovo se posebno odnosi na donošenje važnih odluka, a što se tiče emocionalnog prosuđivanja tu bi trebalo napomenuti da je ponekad dobro slušati srce, ali i nekad je mozak taj koji određuje 'smjer'.

[*]       KREATIVNOST

Učiti o kreativnosti nije samo crtanje na satu likovne kulture ili izrada nečega na tehničkom. Učiti o kreativnosti zapravo znači učiti kako se zabavljati. Kreativnost podrazumijeva zamišljanje onog što želimo te rad i stvaranje.

[*]       KULINARSTVO

Ne mislimo da u školi trebamo postati eksperti u kuhanju, ali dobro je znati skuhati nešto i još važnije- dobro iskoristiti namirnice. Možda se ovo čini smiješno, ali kuhanje je vrlo važno i mnogi znaju ispeći samo jaje ili palačinke nakon srednje škole. Čovjek uči dok je živ, ali prije odlaska na fakultet ili samostalan život moramo znati kuhati jer ćemo inače potrošiti hrpu novaca na dostave ili nezdravu hranu. 


Osnovna škola Gorjani